Ibadah Korban...


Alhamdulillah...bersyukur kehadrat Ilahi sbb kami sekeluarga dah berjaya menyempurnakan ibadah korban. Macam2 perasan ada masa majlis korban tuh...insaf, bersyukur, gembira sbb segala2nya berjalan mengikut perancangan. Seronok gak sbb dapat kumpul ramai2 dengan ahli keluarga dan org2 kampung yg bertungkus lumus tolong menumbangkan lembu yang agak liat gak la masa nak sembelih tuh...memang aku tabik la kat org2 kampung yg berjaya meng'handle' lembu yang nak dibuat korban. pengalaman yg bagus untuk dijadikan teladan utk semua org agar dapat menghayati erti pengorbanan yang sebenarnya...pengorbanan Nabi Ibrahim dengan anaknya Nabi Ismail...



Lembu nih kitaorg kongsi adik beradik. Setiap orang amik satu bahagian. Lembu ada 7 bahagian so sorang satu bahagian. Aku pun tak ketinggalan amik bahagian sebagai tanda kesyukuran...sbb akhirnya projek zoo kemaman dah nak mula...amin.


ps: tahniah buat syahirah sbb dapat 5A dalam UPSR...

6 Response to Ibadah Korban...

  1. k.Ckin says:

    ni ke lembunye....bile dpt sms abg pong lembu dah selamat dikorbankan,mcm2 prasaan timbul,sayu, sedih,bersyukur dan gembira maklumla kali pertama korban selepas 16 thn....ape2pun selamat berkumpul di hari keluarga nanti,setakad ni tarikh dan tempat baru( teratak bonda abg pong)telah dipersetujui,semuenya OK termasuk abg konchong "OK".SU sila ambil perhatian...

  2. shah says:

    ok...ok...check check checkitout!

  3. sarah says:

    yeay....
    kat rumah..
    bukan buleh pergi pun..

  4. k.ckin says:

    kakak Sarah sedih ke,nanti aiman hanta gambar yeah......
    Rik,haidir n jais akan bgtau tarikhnye 14,15 @13,14 Feb.bayaran tetap RM250,ade lebih nanti akan cover baju dll.program mcm biasa,BBQ,bowling n swimming to anak2,tambah doa slamat.nanti buat buku program baru k bila dah dpt tarikh.

  5. Anonymous says:

    erm...betol 3x....aiman x kisah

  6. sarah says:

    Selamat berhari keluarga la yek...
    mggu depan nak exam,bulan depan mid year exm.
    semua doakan ye..

Post a Comment