Cahaya


Dulu aku fikir aku dh x nampak cahaya dalam lorong perjalanan aku....malam tadi semuanya jelas...cahaya yang dah lama padam akhirnya menyala semula...cahaya di hujung jalan...yang aku tunggu dari dulu...cahaya yang buatkan malam aku terang macam lampu jenama philips...cahaya yang buatkan hari siang aku bertambah ceria...cahaya yang boleh bawak aku terbang tinggi sampai bulan...(bulan pun tak cukup tinggi...aku rasa lagi tinggi kot). Cahaya yang buat aku ketawa sepuas-puasnya...(macam lawak abang kasim...pom...pom). Harap cahaya ni kekal lama sampai akhir hayat...Ya Allah, aku mohon agar cahaya ini berkekalan dan ada waranty seumur hidup...kalau rosak bleh nyala balik dan terus bercahaya...sebab cahaya ni cahaya fitrah semulajadi....amin.

8 Response to Cahaya

  1. Alhamdulillah,syukur syukur ya Allah.boleh bg sket?

  2. La Leeda says:

    Bila dh jd photograper profesional nnt, jgn plk ambik gmbo2 yg x senonoh dan salah di sisi agama. Nnt x ader berkatnya. Pesanan penaja x rasmi. ;)

  3. sarah says:

    betul2....

  4. umai says:

    betul betul betul

  5. Anonymous says:

    mak ai,mcm org yg dah lama sesat dan terkapai2 tapi tibe2 diberikan TAUFIK DAN HIDAYAHNYA....apepun sebagai hambaNYA niat dan kesungguhan yg penting..syabas dan tahniah,harap2 perubahan yg ada berpanjangan dan terus kekal.bila kita lihat anak muda Islam skrg ramai yg dah sesat dan tiada pegangan agama...sedih sgt2 knp mereka tidak diberikan cahaya utk pulang ke pangkal jalan dan terus insaf.

  6. gm: alhamdulillah...amik la sket. tp sket je tau.

    la leeda: insyaAllah x lupa...tp gambar ni bukan aku amik. gambar aku amik semua dalam blog aku yg satu lagi. http://myruleof3rd.blogspot.com

    sarah & Umai: insyaAllah...

    anonymous: InsyaAllah...harap kekal selama-lamanya...citer ni bukan pasal dapat hidayah je tp dapat sesuatu yang ditunggu sekian lama...

  7. Anonymous says:

    sah jodoh ......!!!!amin

  8. Anonymous says:

    salah tuuu...jodoh dah lama ada tapi kejap putus keja sambung.rasa2nya dah dapat petunjuk nak tamat zaman bujang niii.Alhamdullilah....

Post a Comment