carik almari ke carik makan...?


Memandangkan hari ni hari Ahad bersamaan dengan hari nelayan Bangladesh...aku gi la teman bdk umah aku sorg ni yang paling ringan berat dia, si bob jalan2 carik almari....lemari dia dh roboh, ganas sgt si bob ni. baju berat mcm tuan dia.huhuhu...aku pegi berempat...aku a.k.a hero cerita ni, Bob a.k.a penjahat almari, press a.k.a penglipur lara dan chekers a.k.a dreber kiteorg...memula jengok kete si press kt melawati (tukar speaker bru beb...bnyk duit)..pastu discuss nk carik almari kat mana...nk decide nk gi carik bendalah tu pun dkt 20 minit. sorg nk ikea sorg nk carefour. aku ngan press je ikut suke hati bapak tiru laki jiran mak dia sbb almari aku ok lg..last2 gi la cavenzi kt ampang...
kuar kete je kiteorg disambut mesra oleh music rap yg memekak. disebabkan nk nyanyi sama tak reti, kiterg pun trus je masuk tanpa memberi salam...masuk2 je...ah siot aaa...tu la perkataan 1st kuar kt mulut aku...abih tu barang sume brg org dh kawin. katil beso, almari beso, meja makan beso, si bob nk carik almari bujang je walaupun dia memang beso...pusing2 pastu blah. si bob kata takde pilihan di hati. (memilih si bob ni...) kiteorg jln depan sket smpai tmn dagang. ada la kedai perabot nama dia kedai bahagia...mintak2 la si bob berbahagia dgn almari kt dalam pasal dh 2 kali teman dia tp tak beli2 gak...kiteorg pun masuk kedai dgn memberi salam pasal yg jaga kt depan tu melayu (kali ni xde music....). ok gak la kedai dia...tup2...bob dh jumpa yg berkenan di hati....yes, akhirnya bob beli almari....aku pun biar dia nego ngan brader yg jaga kedai tu. aleh2 dtg kt dia, dia bleh ckp "takpe la bang eh..." memang sah la tak beli. sbb ayat dia camtu. kalau dia beli mesti ayat dia lain...knape dia tak ckp kt abg tu..."bang, bungkus almari ngan paku tekan skali eh"...tak pun "saya suka perabot abang, bungkus 2, kuah asing ye bang"...paling tidak pun..."bang, saya nk beli gak sbb kalau tak kawan saya tindih saya sampai saya kurus"....pergh....tak beli lagi....
disebabkan semangat setia kawan yg menebal di dada kiteorg, kami meneruskan perjalanan ke kedai seterusnya. sampai2 je ada gerai mamak jual cendol ngan rojak kt sebelah kedai perabot tu...bob dh jeling2 aku. aku pun jeling dia balik sbb aku tau nawaitu dia dh bertukar menjadi....makanan....kuar2 kete je semua org turn kiri, bob sorg je turn kanan...."sblh sini la dol kedai almari" aku sound bob..."ada cendol doh..." si bob balas....aku dh agak dh. td nawaitu dia dh jd makanan, skang almari dia pun dh jd makanan...tp kiteorg tahan bob suh usha almari dlu. ada la tgk2 jap pastu kiteorg gagal tahan bob dr pegi kedai mamak jual cendol tu....kiteorg pun belasah la cendol ngan rojak sambil usha awek lalu lalang....dan skali lagi bob tak jadi beli almari...moral of the story....
  1. jgn tertipu kalau bob ajak carik almari sbb sebenarnya dia takkan beli...
  2. tiada benda mampu melemahkan bob kecuali makanan....
  3. awek2 kt ampang ni kekdg mental gak otak sbb pegi beli rojak pakai baju cam nk gi audition akademi fantasi...agak2 la nk melawa pun...
  4. si chekers pun 2x5 ngan bob, tak beli gak meja study dia.
  5. press memang batu api no 1...hahahaha

4 Response to carik almari ke carik makan...?

  1. isem says:

    haha, lawak entry ko ni... bob tahu tak ko ngumpat die dalam blog ko nih? lain kali teman bob beli brg siap2 bawak bekal makanan.. so sambil cari brg boleh makan

  2. arik says:

    bob tak kisah orang kutuk dia. jangan orang sorokkan makanan dia dah.

  3. ckers says:

    ceh..weh lepas aku antar korang aku terus pegi carefour beb..malam tu jugak aku angkut meja study gua..hahaha..skrg ni gua sdg beradu di atas kerusi empuk baru gua..hahaha..duk layan si bob..alamat jumpe makanan je la..huahuahua..

  4. tunggu je la esok2 bob ajak carik almari lagi...hehehe

Post a Comment