Teka Teki Teka Tekuk....


korang ingat lagi tak masa kecik2 dulu mesti korang suke main teka teki. macam2 la teka teki kita dengar..teka teki teka tekuk, ular mati atas pokok?... binatang apa keris di kaki?...macam2 lagi la. dulu masa kecik2 aku la paling terer main game ni...so, kalau tuan bijak bistari, cuba jawab teka teki kat bawah....
  1. Ada seekor anjing dh tak tahan nak kencing. lalu anjing tu pun carik la dinding dan melepas. soalannya, kenapa anjing bile nak kencing dia angkat kaki sebelah?
  2. Apa beza kacang panjang dengan seluar panjang?
  3. Antara bulan dengan bintang, yang mana satu anak yang mana satu bapak?
  4. Seorang jejaka bernama bal nak naik bas pegi besut. tambang bas 60sen, tp si bal ni ada 50sen je. camne si bal ni nak naik bas?
  5. Burung apa yang boleh berdiri, boleh baring tapi tak boleh duduk?
  6. Kenapa si penggali kubur gali lubang kubur tak pakai kain pelekat?
  7. Emak si sood ada 5 orang anak iaitu hang tuah, hang jebat, hang lekir, hang kasturi dan hang?
  8. Kenapa kambing biri-biri putih lebih banyak makan rumput dari kambing biri-biri hitam?
  9. Bulan berapa yang perempuan paling kurang membebel?
  10. Apakah perbezaan antara gajah, tiang letrik dan bob?
  11. Bukak baju, pakai bedak, terjun kolam...apakah dia?
  12. Kenapa batman tak kawin dengan wonderwomen?
  13. Saya ada 5 biji epal, awak mintak satu, tinggal berapa?
  14. Lembu apa yang kita tak nampak dia tapi dia nampak kite?
  15. Kuih apa yang pembalut kat dalam, isi kat luar?
  16. Bila semua orang jadi monyet, monyet jadi apa?
  17. Jika seorang imam sedang solat, tiba2 datang seekor anjing menjilat kakinya. adakah sah solat pak imam itu?
  18. Nenek siapa pandai terbang?

jawapan ada kat ruangan comment kt bawah...sesape ada teka teki best, meh la kita berteka teki....

15 Response to Teka Teki Teka Tekuk....

  1. arik says:

    1. sebab kencing dia najis takut kene kaki.
    2. seluar panjang kalau potong jadi seluar pendek, kacang panjang kalau potong masih kacang panjang.
    3. bulan anak, bintang bapak...(bulan bin tang)
    4. naik je bas tu, buat muka seposen. cukup la 60sen.
    5. penguin
    6. memang la tak pakai kain pelekat sbb gali kubur pakai cangkul.
    7. hang sood la ngok...dah tu emak si sood
    8. sebab kambing biri-biri putih lagi banyak kt dunia.
    9. bulan februari sbb ada 28 hari je dr bulan lain.
    10. semua tak boleh terbang.
    11. pisang goreng.
    12. sebab takde jodoh.
    13. tinggal 5 gak la sebab saya taknak kasi.
    14. lembu menyorok.
    15. kuih salah buat
    16. monyet jadi banyak.
    17. sah la sbb anjing tu jilat kaki dia sendiri.
    18. nenek burung...hihihi

  2. Anonymous says:

    28. dlm byk2 ikan, ikan apa paling besar?
    29. gajah terbang dengan apa?
    30. Apa dia 'Jauh di mata, dekat di hati'?
    .....:)......

  3. arik says:

    28...ikan...mcm pernah dengar...
    29. gajah terbang dengan bersusah payah.
    30. yang ni aku tak tau...isteri la kot
    hahaha

  4. Anonymous says:

    jawapan:

    28. ikan ape jawapan ko tu?jawapannye adalah
    'ikan paus celup tepung' la..hehe
    29. betul.
    30. hmm jawapan dier USUS, tp kalo ko dh jwp
    camtu, aku trima la ko seadanya, pegi la
    kawen cecepat weyy..:p

  5. arik says:

    28. ikan paus kembar celup tepung lagi besar wei.
    29. hehehehe
    30. bukan jawapan dia ginjal belah kiri ke?...hhmmm

  6. Anonymous says:

    30. xde,pegi la kawen..asyik kenduri kawen org, muke ko ader je...:p biler nk dpt berkat nii..:p..ko tu memilih sgt..ngeh3

  7. Anonymous says:

    30.1 buah aper yg 90%nya adalah air?
    30.2 buah aper yg bila aku sebut ko x puas hati?
    30.3 buah aper yg kita langkah dulu br makan?

  8. arik says:

    bukan memilih...blom sampai jodoh lg. sabo...ada kang aku wat sidang akhbar...
    30.1 buah tembikai...
    30.2 yg ni aku tau...sebut je buah pape kang aku tanye kat ko blk...teka teki lama.
    30.3 yg ni aku tak tau....

  9. Anonymous says:

    30.1 salah-'kuah' salah eja jd 'buah' so 90% air.
    30.2 ko selalu betul soalan kedua:p so mayb ko kawen bulan 2 tahun depan!ngeh3 aminn :p
    30.3 jawapnya - buah 'Dam'- langkah dulu baru makan beb..:p

  10. Anonymous says:

    33.3 Hati aper yg hati2?

  11. arik says:

    amin bulan 2...hehehehe
    33.3 jawapannya...berhati-hati di jalan raya....

  12. Anonymous says:

    33.3 betullll...(layannn...:p)

  13. arik says:

    33.3 apa punya soalan dah...hahahahaha

  14. Anonymous says:

    tembak lantai kene hidung..apekah itu?:p

  15. Anonymous says:

    kentut kat dingding..

Post a Comment