Madu Tiga...


Sekarang nih heboh la kat surat khabar, majalah, tv dan mcm2 lagi lah pasal gosip ustaz akhil nak kawin ngan waheeda...bagi aku senang, dia nak kawin dua ke, tiga ke, empat ke..kawin la janji dia boleh berlaku adil. aku bukan nak sokong waheeda ke sape2 ke (walaupun aku minat waheeda) tp aku kesian, org2 kite cepat sgt menghukum org tanpa dgr cerita kedua2 belah pihak. si ustaz tuh pun satu dol gak, kalau nak berdakwah takyah la masuk saluran muzik nih.kalau niat nak dakwah, takyah masuk tv pun takpe. contoh mcm ustaz ismail kamus, kene gam pun jalan gak perjuangan dakwah...sbnrnya aku taknak kupas pasal gosip kawin diaorg dan aku taknak cakap sapa salah sapa betul sbb takde kene mengena pun dgn aku. lg satu kita kene igt kalau kita sibuk bukak aib org, Allah akan bukan aib kita balik kat akhirat. sampai gugur daging pada muka kita sebab malu aib kita dibuka di khalayak ramai. so, pikir2 la sblm nak citer aib org.igt benda betul kalau kita hebohkan dah jadi aib kalau tak betul dah jadi fitnah. renung2kan dan selamat beramal...(cam ustaz plak)..

sbnrnya aku nak citer pasal madu tiga. korang tau madu tiga? apa lagi benda yg laki suke pempuan tak suke...(pasang cawangan lah). tp bukan pasal ada org nak pasang cawangan. ni pasal lagu madu tiga nyanyi tan sri p. ramlee. aku respek gak la sbb lagu ni bukan je glamour dikalangan rakyat Malaysia tp org Indon pun tau lagu ni beb. ni tandanya mutu filem dulu2 lagi top dr filem skang...filem skang,nama je prof buat citer cam budak2.tak bercinta, berebut harta, mak bapak tak bagi kawin, balak ada awek lain...melayu melayu...nasib baik aku jawa...hehehe

ok, pasal lagu madu tiga, aku ada terbukak clip lagu madu tiga nyanyian p. ramlee tp ni dinyanyikan balik oleh ahmad dhani. style gak la lagu ngan clip dia...so, meh sama2 layan.

Madu Tiga / Ahmad Dhani

7 Response to Madu Tiga...

  1. chong says:

    kwang..kwang...kwang....

  2. ruslina says:

    aku suka lah ngan tazkirah hg nii, banyak betulnya,, huhu,

  3. shah says:

    amin...tak rugi kongsi ilmu. tp tuh pendapat aku la, org lain tak tau plak...nway, kite jaga diri kite dah.

  4. Anonymous says:

    hmm pada aku kalo mende2 ni ditakdirkan terjadi, gunalah saluran yang betul untuk dapatkan keadilan dan pembelaan, n jagalah maruah diri n keluarga 2 belah pihak.....buat lelaki2, kalo nak ciri2 isteri macam Siti Khatijah r.a, make sure korg ader la ciri2 macam Nabi Muhammad s.a.w, kalo x bersyukur je dgn aper yg ada..:)

  5. shah says:

    ada betulnya tuh...jgn bab kawin je ikut sunnah tapi solat puasa tunggang langgang...yg penting ikut cara yg betul. Islam ni agama yg cantik kalau kita ikut betul2. kahwin ni untuk memudahkan bukan untuk peningkan kepala.bukak Quran surah an-nisa ayat 3...baliklah pada Quran dan Sunnah. InsyaAllah...

  6. sipuri says:

    Aku nak komen, tapi aku mesti bias punya. Tapi rasa nak komen jugak. Mende ni kalau tahu boundaries, takkan jadi apa-apa. Tapi, yelah, mungkin that so called cinta, kita tak tahu. Dan yang sebenarnya, kalau boleh, elakkan cerita keaiban sesiapa sekalipun. Terutama dengannya adanya internet. Tersebar lebih cepat. Damned. Aku benci teknologi. Tak relevant langsung. Hahaha.. *Sorry panjang pulak.

  7. shah says:

    sipuri : Tuh la namanya teknologi...dia sama lebih kurang dgn teknologi kejuruteraan yg kita blaja dulu la...tp ni lain sket. makin kita belajar makin kita pandai buat benda ak elok...tp...kita kene igt semua benda ada baik dan ada buruk...pilihan atas tangan kita...*aku pun dh terpanjang balas komen ko...hahaha

Post a Comment